Co už bylo? Ročník 2010/2011

V této záložce naleznete informace o některých již proběhlých akcích. Budoucí akce najdete v záložce "co nás čeká".

Letní tábor 2011 - Štecovka - 2.-13.7.2011

2.červenec 2011, 9:30

Letošní tábor očima dětí a táborové kroniky:
1.den

DEN PRVNÍ
2.7.2011
Příjezd, rozdělení do archeologických výprav

2.den

DEN DRUHÝ
3.7.2011
Komnata písma a znaků

3.den

DEN TŘETÍ
4.7.2011
Komnata temnoty

4.den 4.den

DEN ČTVRTÝ
5.7.2011
Komnata paměti
Mše svatá s o.Martinem

5.den 5.den

DEN PÁTÝ
6.7.2011
Komnata zdatnosti
Návštěvní den - "olympiáda"

6.den

DEN ŠESTÝ
7.7.2011
Komnata osudu
Koupání na aquaparku

7.den

DEN SEDMÝ
8.7.2011
Komnata ohně

8.den 8.den

DEN OSMÝ
9.7.2011
Komnata orientace
Mše svatá s o.Lukášem, slibový táborák

9.den 9.den

DEN DEVÁTÝ
10.7.2011
Komnata vody

10.den

DEN DESÁTÝ
11.7.2011
Komnata domova

11.den

DEN JEDENÁCTÝ
12.7.2011
Komnata duší
Vítězství dobra nad zlem

12.den

DEN DVANÁCTÝ
13.7.2011
Odjezd, opuštění Egypta a tajemné pyramidy

Fotky z tábora jsou k nahlédnutí zde.

Táborové ztráty a nálezy

oteplovacky tricko uterka

Svatodušní smažení vaječiny

12.červen 2011, 14:00

Kvíz - Na Kopečku jsme spořádali 106 vajec, kolik nás bylo? :)

Kromě toho jsme si zahráli pár her a soutěží a také zazpívali u kytary. Pár odvážných Lvíčat dojelo na Kopeček dokonce od klubovny na kole, naopak Bobři strávili v okolí celý víkend!

Bobři u řeky Ostravice

31.květen 2011, 16:00

Konečně je konec klubovní činnosti... venku je krásně, je třeba vyrazit do přírody a také trošku zkontrolovat skautský majetek! Sraz je u řeky, chvíli si hrajeme, než dorazí Blesk s vozíkem a loděmi. A pak už začíná dřina. Všechny lodě umýt ve vodě, vysušit... no a tu poslední jsme si nafoukali a krásně se na ní povozili.

Pravda, nebylo nás mnoho, přesto se dobré dílo podařilo. Suchozemští, kteří neměli plavky, zatím zkontrolovali stany, abychom příští víkend měli v čem přebývat.

Co dodat? Nebylo nás mnoho, ale počasí nám přálo a my si to užili naplno ;-)

Bobři na aquaparku Wisla

24.květen 2011, 16:00

Netradiční doba srazu, netradiční náplň schůzky... výlet do aquaparku na Wisle. Vše připraveno pro 12 Bobrů, přesto nás u klubovny čekala pouze Barča, Šachista a René... Možná díky i díky tomu si tento výlet každý z nás užil za dva! Dvě hodiny v bazénu, na skluzavkách, ve vířivkách, sauně, posilovně, solné jeskyni či mražáku... Byla to paráda, relax..

Na závěr jsme si ještě zašli na zmrzlinu a ujížděli k domovu, kde na nás čekaly nenapsané úkoly ;-(

Svojsíkovy závody – Staříč 2011

7.-8.květen 2011, 10:00

Po dvou letech jsou tady opět skautské závody – tentokrát ve Staříči, nedaleko od nás... Auty jsme se dovezli na start, vyplnili přihlášku, vylosovali si startovací pořadí (14.), seznámili se s vypůjčenými stany a čekali na start (11:20). Krátili jsme si dlouhou chvíli hraním her a luštěním hlavolamů.

Závody se skládaly ze dvou modulů – závod, který prověřoval naši všímavost, připravenost na krizové situace (setkání se zmatenou babičkou či alkoholiky), spolupráci družiny, schopnost najít si potřebné informace, první pomoc, rozdělání ohně či třídění odpadů. Cílem byla rozhledna ve Staříči, kterou jsme museli na závěr celou vyběhnout...

Ve farní zahradě poté závod pokračoval modulem táboření. Odstartoval těsně před tím, než začalo pršet. Takže postavit co nejrychleji stany a uvařit večeři nebylo jen soubojem družin, ale také soubojem s počasím...

Proměnlivost počasí byla až do večera, přesto jsme ještě byli hrát hry na hřišti a zapálili táborák, u kterého se hrálo na kytary a housle a ve chvíli, kdy nezněla hudba, se hrála hra.

Ráno jsme byli v kostele na mši sv., po ní nás přivítal opět déšť, který nás neopustil až do odjezdu. Slavnostní vyhodnocení závodu tedy proběhlo v párty stanu, přesto mu nechyběla důstojnost, napětí z očekávání a výkřiky radosti. Umístili jsme se na 5. místě v chlapecké kategorii.

Tyto závody byly určitě dobrou zkušeností pro všechny – setkání s jinými oddíly a družinami, prověřením každého z družiny, také ukázaly, že není umění tábořit za slunečného počasí, ale teprve nepřízeň počasí vše prověří. A musím říct, že my jsme obstáli ;-) Jen se podívejte, jak nám to sluší :-)

Otevírání Ondřejnických studánek

30.duben 2011, 8:00

Lvíčata vyrazila na tradiční otevírání Ondřejnických studánek - pohádkový les s výstupem na Ondřejník. Za absolvovaný výstup byli odměněni koupáním v bazénu "na Kotelně".

Ivančena

Bobři vyrazili na tradiční celostátní skautské setkání - na Ivančenu.

Jarní Višňovka

18.březen 2011, 16:00

Jaro je před námi a víkendovka na Višňovce za námi. Vyřádili jsme se jak Bobři, tak i Lvíčata – společně i každý zvlášť.

Akce vypukla v pátek 18.3. na Frýdeckém autobusáku, odkud jsme společně vyjeli na turistickou základnu ve Vyšních Lhotách. Po krátkém zabydlení jsme se pustili do hraní elektriky, vzájemné poznávání a jiných her. Během toho dojížděli opozdilci. Potom jsme společně povečeřeli a ve tříčlenných skupinkách hledali v pohádkové spleti poklad. Nutno říci, že k nalezení pokladu bylo potřeba dobrou fyzickou kondici, neboť bylo nutné neustále přebíhat po budově a hledat další část příběhu… Po večerce se Bobři vydali za tmy ven, užít si čerstvé nadílky sněhu a kouzla noci.

To, že nám „trochu“ (asi 15 -20 cm) nasněžilo nás neodradilo od výletu na Prašivou. Ráno si odskočila některá Lvíčata na přípravu ke sv. přijímání, Pačes do nemocnice pro dlahu a pak už nic nebránilo tomu, aby mohl výlet začít. Lvíčata stopovala ve dvou skupinkách trasu vyznačenou fáborky a hledala dopisy s různými úkoly. Ač trasa nebyla dlouhá (cca 3km), díky čerstvému mokrému sněhu dala všem včetně vedoucích pořádně zabrat. Naštěstí jsme se nahoře "u Medvěda" zahřáli teplým čajem a dolů už to pak "šlapalo" samo.

Zato Bobři se protáhli křížem krážem lesem, kde hledali pomocí GPS indicie. Vzhledem ke sněhové nadílce to bylo opravdu náročné, takže všem, kteří absolvovali stoupání v novém sněhu a hledání zahrabaných indicií patří velká pochvala! Z nalezených nápověd Bobři potom hádali heslo, jež bylo programem nedělního dopoledne. Po návratu z výletu jsme se na chatě posilnili, odpočinuli v odpoledním klidu, a opět si hráli a nakonec nacvičovali písně na mši svatou. Po večeři přijel otec Martin a slavil s námi mši svatou. A potom nás čekal večer plný dalších soutěží a zábavných her.

Neděle byla ve znamení odpočinkových ručních prací. Kdo chtěl, upletl si z provázku hezké náramky, někteří si odlívali „placky“ ze sádry, někteří zkoušeli také odlévat stopy ve sněhu. Dopoledne uběhlo rychle, balení jsme završili dobrým obědem a po něm jela Lvíčata autobusem domů, neboť únava se začínala projevovat. Bobři zůstali ještě chvíli a pomohli s úklidem budovy a pak je čekala dobrodružná cesta na vlak do Dobratic. Ve vlaku jsme strávili zbytek společných chvil a ve Frýdku se rozloučili a rozešli se v dobré náladě domů.

Africká párty

27.únor 2011, 15:00

V neděli 27.2.2011 pořádali skauti Místek skvělou akci na podporu a pomoc při výstavbě škol v Africe. Organizátoři si připravili pro děti a jejich rodiny pestrý program. Organizace akce byla výborná, občerstvení velmi chutné a nápadité soutěže pro jednotlivé týmy byly zábavné.

Na úvod si vedoucí připravili pro pobavení taneček o spícím lvu, který se během odpoledne naučili všechny děti. Následovala krátká prezentace projektu Školy v Africe, a scénka Bobrů, která ji oživila.

Po krátké přestávce jsme shlédli pestré taneční vystoupení světlušek „Waka Waka“, poté jsme se poučili ze zajímavé scénky družiny Bobrů, kteří nám přiblížili složitou situaci nedostatku vody v Africe.

V dalším bloku jsme se s chutí zapojili do veselé scénky „O žabákovi“. Všichni se báječně bavili, kromě scének a představení se také tančilo, zpívalo, soutěžilo. Skládali jsme puzzle, hráli si na sochy, testovali svou paměť v oblíbené „kimovce“, stavěli nejvyšší věže z papíru či hráli židličkovou soutěž.

Společně jsme strávili úžasné odpoledne (foto tady), které bychom přáli všem dětem i rodičům a v příjemné náladě jsme se rozešli domů v naději, že se zase někdy někde všichni setkáme.

Any a Markéta

afrika

Invaze marťanů

22.leden 2011, 9:00

Výprava na Bílý kříž skončila jinak, než Bobři předpokládali. Byli jsme napadeni marťany, kteří právě o děti ve věku Bobrů měli evidentní zájem, a tak se Bobři narychlo převezli auty k velké ledové ploše (parkoviště Olešná). Tam se jim sdělilo nebezpečí, které jim hrozí – že právě je chtějí unést a proto se musí zničit jejich vysílač. Záření bylo veliké a z ledové plochy se odráželo, proto si naši Bobři chránili zrak šátkem. Ve skupinách pak byli zavezeni a vysazeni na neznámém místě. Dostali instrukce (najít startovací a vysílací zařízení Kubánkov) a posilu na cestu. Jako vždy, technika nezklamala a nejvíce bylo slyšet: "Tady skauti Místek! Slyšíte mě někdo?"

Někteří se dostali k vysílači, který bylo nutné zneškodit, rychleji, jiní bloudili, ale nakonec cíl našli všichni. Ti co byli na místě dříve, nanosili dříví, udělali na sněhu oheň a v kotlíku uvařili kořeněný gulášek proti marťanům... (Martinovi chutnal ;-)) Posilněni odpálili nebezpečené záření. Protože se ničení záření neobešlo bez hluku, vylezli z děr i místní domorodci a oslavovali zachránce po svém...

Bobři jsou dobří! Přežili a určitě jen tak na zážitky nezapomenou...

Šerif

Vánoční Sněhovánky

28.prosinec 2010, 9:00

Za hustého sněžení na nás čekaly sněhové hrátky ve Starém městě (foto zde).

Boj o Orlí hnízdo

26.listopadu 2010, 15:10

... a je dobojováno. Hrad Orlí Hnízdo byl dobyt pány a princeznami ze Štramberku. Přesto patří dík všem za spoluvytváření krásného víkendu! Ať žijí Štramberkové, Jičínští, Friedebergové i Hukvaldští!

Výprava Bobrů

16.října 2010, 7:15

Je sobota ráno, sešli jsme se na vlakovém nádraží (Anička, Dan, Honza, Vilda, Tomík, Jirka, Blesk a Markéta). Dokonce i Blesk přišel včas. Chvilku jsme se bavili v nádražní budově a pak už jsme šli na nástupiště k přijíždějícímu vlaku. Hurá. Už jsme byli v Lískovci, kde nastupoval i Jeník. A vlak monotónně drncal po kolejích...

Ostrava hlavní nádraží – Blesk si dal konečně kávu a společně jsme uvítali dobíhajícího Patrika. Během čekání na zpožděný vlak a jsme se sázeli, na kterou kolej dorazí a jaké barvy bude lokomotiva. Jaké? No přece modrožlutá.

Nastoupili jsme a ve Svinově k nám přistoupili zelení křováci. Pivo a rum, to byl jejich základ. Ach ta povaha česká.

Dorazili jsme do Hranic na Moravě a Blesk si dal další kávu. Zkoušeli jsme orientační schopnosti skautů – s mapou, buzolou, GPS a nakonec nás na náměstí vedl Pačes, který se ptal někoho místního na cestu. Inu, což, není důležité, jakým způsobem jsme náměstí našli, ale je důležité, že jsme tam dorazili bez problémů :-).

Cestou jsme u firmy MUONG KUNG MING zakoupili líbivé šátky palestinského vzoru, 100% bavlna, made in China.

Abychom to patřičně zdokumentovali, fotili jsme se na náměstí u kašny a poté se vrhli na shánění propagačních letáků (Tomík je má stále v batohu), abychom se něco o Hranicích dozvěděli a zjistili, kudy dál. Kousek za náměstím jsme zastavili u dvou sličných dívek a pomohli jim složit dřevo. Poté již naše kroky neochvějně směřovaly do Zbrašovských jeskyní. Kousek za městem nás pobavili psi, kteří půl těla vystrkovali přes plot či „kamerový systém“ – čili staré nefunkční monitory na kamenných sloupcích plotu.

Jeskyně jsou na břehu řeky Bečvy, proto jsme čekání na prohlídku vyplnili krmením kačen a také soutěží o nejchutnější svačinu. A také jsme testovali nové buzoly.

Prohlídka nejteplejších jeskyní v České republice s „ukecaným“ průvodcem trvala asi hodinu. Po ní jsme byli o hodně chytřejší, napili se z vápenitého lázeňského pramene, dali si teplý lázeňský oplatek, opět se pokochali kačenkami a vydali se směrem k Hranické propasti. Z vlakového nádraží Teplice nad Bečvou je to k ní jen jeden kilometr – a tak se někteří vsadili, že tam doběhnou za 4 minuty. Nebýt toho, že zabloudili, možná by tomu tak skutečně bylo...

Prohlédli jsme si 290 m hlubokou propast, vzpomněli na pověst o ní a o Rolfovi, který se do ní propadl i se svým hradem, vyzkoušeli, jak to zní, když se do ní zřítí šutr a zahráli si pár her. Pak následovala cesta na zříceninu hradu Svrčov, Janovu vyhlídku a návrat do Hranic – mimochodem, příjezd vlaku jsme stihli tak tak.

Cestou zpět jsme začali společně psát tento zápis, ale řešení kriminálních záhad se ukázalo jako zábavnější.. Ani jsme se nenadáli a za okny svítil nápis Frýdek-Místek. Teď už se jen dostat domů, umýt, najíst a do pelíšku.

Odnesli jsme si něco? Myslím, že ano – prožili jsme spolu sobotní den, zažili srandu, hráli si, povídali si spolu, dozvěděli se spoustu nových věcí a objevovali krásy naší země. Takže příštím akcím: „Zdar!“... „Nazdar!“

Den Lvíčat

máme plno odvahy.
Hip, hip, hurá,
to je naše parta!

Sobota 16. října bude Dnem Lvíčat! Bude to den, který strávíme společně s ostatními Lvíčaty a podle našeho pokřiku. Něco poznáme, trochu si zasportujeme, zasoutěžíme a zahrajeme, ale hlavně budeme spolu s partou kamarádů a o to přece jde!

Sraz v sobotu 16.10. v 8.30 hodin před Lidovým domem, ukončení akce v 15 hodin na stejném místě.

S sebou – zápisník, tužku, uzlovačku, svačinu, pití, pláštěnku, vhodnou obuv, teplou čepici, plavky, ručník, mýdlo, sáček na mokré plavky a ručník a 50Kč

Kdo při plavání či čvachtání potřebuje různé „záchranné“ pomůcky, přineste je také s sebou, naložíme je do auta.

Nebojte se počasí – klidně může lít jako z konve, ale my si to hip, hip hurá užijem!

Drakiáda

3.říjen 2010, 15:00

Po deštivém týdnu přešel slunečný víkend. Takže naše obavy, že počasí uškodí kráse draků, byly neoprávněné.

V neděli 3. 10. 2010 v 15 hodin začali přicházet první účastníci – děti se svými draky v doprovodu rodičů. Hned u brány byli zaregistrováni a obdrželi svou soutěžní kartu.

Krátce po třetí hodině proběhlo oficiální zahájení, včetně modlitby za zdar celé akce, pod vedením otce Martina. A pak se začalo asi dvacet draků snažit vzlétnout k výšinám a podobat se ptákům, kteří se vznášejí nad krajinou. Přestože větrné podmínky nebyly ideální, draci se přesto vznášeli a kroužili vzduchem (a naše nohy se při tom také provětraly :-)).

V dalším bloku byly pro děti připraveny různé soutěžní disciplíny – šplh, různé zkoušky míření a házení či mrštnosti, kohoutí souboje, zabíjení hřebíků, chůzí na chůdách, proplétání pavučinou a také střelba ze vzduchovky a z luku. Během toho si mohly přijít opéct brambory v ohni nebo se nechat povozit na koních.

Soutěžení přerušila svačinka – voňavé buchty a výborný teplý čaj. A poté bylo vyhlášeno velké bubnování pro Afriku – pod vedením bubeníka Pepy jsme vytvořili jedno velké hudební těleso – bubnovali jsme na sudy, trabant, cinkali pokličkami, chrastili chrastítky či jinými hudebními nástroji nebo jen tleskali a podupávali v rytmu. Vše jsme natáčeli na video, abychom se mohli zúčastnit velké hlasovací soutěže a získat tak nějaké peníze pro stavbu škol dětem v Africe – v rámci projektu Postavme školu v Africe. Následovalo vyhodnocení drakiády a soutěží – každý si odnesl diplom za své zásluhy při výrobě a pouštění draků a také drobnou sladkost za účast v soutěžích.

Během nedělního odpoledne měly celé rodiny možnost setkávat se s ostatními farníky, obohatit se netradičními zážitky, užít si slunečného dne a celkově načerpat elán do dalších dní. Pro připomenutí krásného odpoledne je možné se zde podívat na fotky či na video s bubnováním pro Afriku.

Boj o přežití na Palkovických Hůrkách!

18.září 2010, 8:50

Milí skautíci,
začal nám nový skautský rok a s ním kromě jiného i výlety a výpravy. A první už na vás čeká! Nejen plný her a soutěží, ale taky si zkusíme něco ukuchtit „na špejli“ tak, abychom si na tom i dobře pochutnali!

• Sraz: v sobotu 18.9.2010 v 8:50 na zastávce Frýdlantská (odjezd autobusu v 9:02 směr Pod Puklí a dále na Palkovice)
  • S sebou: dobré boty, vhodné sportovní oblečení dle počasí, peníze na autobus, teplý čaj, buřtík, cibulku, chleba, nožík, pláštěnku, průkazku na slevu jízdného, KPZ, šátek, uzlovačku, případně ještě keksík či menší svačinku
  • Návrat: 15:07 na zastávku Frýdlantská (u Prioru), v případě změny budeme kontaktovat rodiče