Co už bylo? Ročník 2014/2015

V této záložce naleznete informace o některých již proběhlých akcích. Budoucí akce najdete v záložce "co nás čeká".

TARZÁNIE ZA ODMĚNU

23. srpna 2015

Táborovou odměnu si Veverky vybraly v sprnu. Všechny jsme se sešly až v autobuse, který nás odvezl neprve do Frenštátu a pak do Trojanovic. Po žluté turistické značce jsme za chvíli byly u cíle i s kočárkme a malým Filípkem. Bájná Tarzánie. Rychle jsme posvačily a vrhly se na oblékání sedáků a zdolávání překážek. Nebylo to snadné, ale byla to zábava. Některé to dokonce absolvovaly 2x. Bylo to fajn, děkujeme za to, co jsme mohly zažít. A pár vzpomínek :-) pod přihlašovacím jménem tarzanie a heslem mistek.

Veverky

Letní tábor Štecovka 27.6.-8.7.2015

8. července 2015

Tábor "Světové hry 2015" probíhal také na Štecovce... v pánském podání. Byl plný zážitků, a abychom na ně nezapomněli, máme tady mozaiku vzpomínek :-)

Letní tábor Markrabka 2015 - 03.07.-12.07.2015

19.červenec 2015, 14:00

Letošní dívčí tábor "Světové hry" očima holek a táborové kroniky:
1.den

DEN PRVNÍ - DEN SPOJAŘE
03.07.2015
Odjíždíme na tábor, cestujeme Pendolinem, v Moravičanech jsme pozdě a proto nám ujíždí autobus. Jdeme pěšky do Loštic (i s koťátkem, které si vezeme, aby nám lovilo myši na táboře), pak kousek autobusem a zase pěšky. Na závěr cesty zjišťujeme, že musíme přes vodu - lanovkou. I to zvládneme, ubytujeme se a vyrážíme do lesa hledat a luštit nápisy krále Ašóky. Den končíme u ohně scénkami jednotlivých národů a zpíváním písniček. Kroniku zapsaly Veverky.

2.den

DEN DRUHÝ - DEN STAVITELE
04.07.2015
V tomto dni hrajeme hru Noemova archa, a budujeme - Šerif s Vaškem staví lanový most, Tygřice pracují na stožáru, sbíráme také trávu na terč pro šípy, klestí na slibový táborák, před večeří nás čeká stezka stavitele - plná úkolů a zvídavých otázek. Večer odchází z tábora Tygřice na letní kino na Bouzov - přespávají tam. Kroniku zapsaly Veverky.

3.den

DEN TŘETÍ - DEN SLAVNOSTNÍ A ODPOČINKOVÝ
05.07.2015
Je neděle, svátek sv. Cyrila a Metoděje. Hned po snídani vyrážíme pěšky na Bouzov, kde nás čeká mše svatá a taky Tygřice. Po mši svaté jdeme na prohlídku hradu s Ohnivákem, pak se postupně vracíme do tábora, kde nás čeká říčka Třebůvka a příjemně nás chladí, jezdíme na loďkách. Přijíždí holky Mohylovy, jsme kompletní. Večer některé z nás skládají skautský a světluškovský slib, po něm odjíždí Katka Mertová a Vašek Chrom. Kroniku zapsaly Tygřice.

4.den

DEN ČTVRTÝ - DEN BADATELE A HVĚZDÁŘE
06.07.2015
Opět krásně svítí slunce, vyrábíme si vlastní dalekohledy, zkoušíme jimi číst na dálku, během celého dne se vybraní zvědové z každého týmu snaží doručit tajnou zprávu do schránky. Odpolední svačinu získá jen to družstvo, které k tomu získá všechny indicie, nakonec hlady není nikdo :-) Večer sedíme u ohně, při noční procházce poznáváme souhvězdí, kocháme se krásnými hvězdami na obloze. Kroniku zapsaly Neonky.

5.den

DEN PÁTÝ - DEN KARTOGRAFA
07.07.2015
Slunce nás přivítá jako každé ráno - proto vyrážíme poznat okolní kraj. Jdeme na výlet - do muzea tvarůžků a pak na koupaliště. Tygřice a Neonky vyrážejí na vlastní pěst přes kopečky s mapou a buzolou v ruce. Mladší účastnice jsou údolím a v Lošticích jsou jako první. Nicméně i starší v pořádku dorazí. Po prohlídce ukonejšíme hlad a vyrážíme na koupaliště. Je to super. Do tábora se vracíme až na večeři. Večer nás opouští Jarka Kleinwächterová. Kroniku zapsaly Netopýrky.

6.den

DEN ŠESTÝ - DEN BOTANIKA A KUCHAŘE
08.07.2015
V noci přišla bouřka - naštěstí se nám však nic nestalo, žádný stan nebyl odnesen větrem. Dnešní den jsme si připravovaly oběd sami - dělaly jsme špízy na ohni, čekal nás botanický test. Byl to také den velkého mytí, protože jsme musely rázně zakročit proti vším. Odpoledne lehce sprchlo, to jsme psali korespondenční lístky domů. Odjela Katka se svými třemi dětmi a malým Ondrou. K večeru přijela Anežka Chrom. Kroniku zapsaly Veverky.

7.den

DEN SEDMÝ - DEN ATLETA
09.07.2015
Již během dopoledne jsme zahájily atletický desetiboj. V jeho průběhu dojel na návštěvu Šaman s Bleskem, Petrou a malou Barunkou. Jakmile bylo první kolo hotovo, začalo pršet. Schovaly jsme se do srubu a zkoušely vyplnit malý atletický testík. Počasí bylo vskutku aprílové, proto se druhá část desetiboje odložila na další den. Kreslily jsme na březové placky - upomínky na tento tábor a pak se konaly závody v jízdě na lodích. Kroniku zapsaly Tygřice.

8.den

DEN OSMÝ - DEN ZÁLESÁKA
10.07.2015
Během dopoledne jsme dokončili atletický desetiboj (chybělo nám 5 disciplín), pak jsme si zopakovaly, co všechno můžeme v lese najít dobrého k jídlu, následně jsme vařily čaj ze surovin, které jsme nalezly. Po obědě jsme vyrazily stopovat zvěř do lesa. Večer přijeli na návštěvu Radim Šotkovský, Iveta Tatranová a Borůvčák. Dnešní den Kroniku nenapsaly Neonky.

9.den

DEN DEVÁTÝ - DEN ZÁCHRANÁŘE
11.07.2015
Jako správní záchranáři určujeme různé části svého těla, následně se ve hře latrina snažíme uniknout všem možným průjmům. V poledne končí světové hry, odevzdáváme získané karty (body a medaile) a po odpoledním klidu se dozvídáme, že nejlepších výsledků dosáhly Neonky, hned za nimi Tygřice, pak Veverky a Netopýrky.V tomto pořadí vyrážíme hledat 3 indicie k pokladu, během toho se některé z nás zaběhnou, spouštíme tedy pátrací akci. Mši svatou v 18 hodin zahajujeme s otcem Metodějem 18:15 hod, ale rády, že jsme zase všechny pohromadě. Po večeři se postupně vydáváme najít poklad skrytý v lese. Jako první k němu přichází Netopýrky, pak Tygřice, Netopýrky a nakonec i Neonky. Získáváme tak příležitost zajít si s kamarádkami na Aquapark, do vířivky, lanového centra či na lasergame. U ohně si ještě předvedeme závěrečné scénky jednotlivých týmů a jdeme spát...

10.den

DEN DESÁTY - DEN LOUČENÍ
12.07.2015
Balení, předání březových lístků, upomínkových listin, úklid tábořiště a odchod z tábořiště na vlak do Mohelnice, některé si rodiče odvezli přímo z tábora. Moc se těšíme na své rodiče, ale Pendolino má zpoždění, v Ostravě nám ujíždí vlak a na sraz tedy přijíždíme až o hodinu později. Ale je důležité, že jsme se nakonec setkali a máme si o čem vyprávět.

A výběr fotek, které dokumentují průběh tábora naleznete zde. Stačí zadat jméno "markrabka" a heslo "mistek".

VELKÁ ZKOUŠKA

18. června 2015

Velký závěr celoroční bodovací hry Světové hry proběhl 18.6. ve Sviadnově u tělocvičny. Účastníci – členové družin Světových her měli poslední možnost získat dovednosti. Podařilo se to! Byly získány dovednosti Kartograf, Botanik, Zdravotník, Atlet. Ale také byly předány dekrety těm, kteří již dovednosti získali z minulých akcí. Gratulujeme, bylo to velké úsilí, které jste předvedli! A pár fotek naleznete pod přihlašovacím jménem "zkouska" a heslem "mistek".

Martina

PARTY VEVEREK A NEONEK

8. června 2015

Družina Neonek a Veverek se sešly u vedoucí Martiny. Holky si připravily navzájem dezerty, Neonky udělaly toasty a sedly jsme ke krbu. Přesto nám bylo potom trochu úzko, protože jsme se vlastně tak trochu loučily s vedoucí Veverek Aničkou, která čeká miminko. Slíbila nám, že za námi bude jezdit, tak to bude fajn! Eliška z Neonek jí vyrobila opravdu krásný dárek. Aničce držíme pěsti a přejeme hodně štěstí!

Bylo to moc pěkné odpoledne a pohodový závěr skautského roku.

Martina

SVOJSÍKŮV ZÁVOD V ŠENOVĚ 2015

15.- 16. května 2015

Čtyři Panteři, čtyři Tygřice a čtyři Rysi se zúčastnili Svojsíkova závodu - utkali se v soutěži o nejlepší palačinku, snažili se přežít co nejlépe do dalšího dne a závodili v základním modulu závodu. Každá družina někde udělala chybku, ale rvali se o nejlepší umístění všichni. V konečném vyhodnocení si pak Rysi odnesli 10. místo, Tygřice 7. místo a Panteři 3. a zároveň postupové místo. Gratulujeme a věříme, že se jim závody přinesly nejen spoustu zážitků (viz foto), ale také poučení.

BEČVA 2015

8.- 9. května 2015

Pět Panterů, tři Tygřice, jeden Bobr a čtyři vedoucí - to je celá vodácká posádka našeho střediska, která se rozhodla zdolat všechny překážky a užít si krásné dva dny na řece Bečvě (poté co jsme slevili z původního záměru zdolat řeku Odru). Naše sny o vodáckých zážitcích se staly skutečností, byli jsme tam :-)... Sjeli jsme letos úsek z Teplic nad Bečvou (40,7 říční kilometr) do Grymova (18,2 říční kilometr), celkem tedy 22,5 km.

Jen se koukněte na fotky našeho dvorního fotografa Šerifa - na naše rozesmáté tváře, a pochopíte, že příště jedete s námi - přihlašovací jméno a heslo "voda".

VIŠŇOVKA

1.- 3. května 2015

Akce pro vlčata a světlušky na Višňovce byla zpestřena zkoušením dovedností. A některým se to opravdu povedlo! Veverky mají zálesáka - Alex, atleta a téměř hvězdáře Marušku, Neonky mají zálesáka Elišku, záchranáře Adélku D., botanika Káju a atleta Magdu. Gratulujeme!!! A že vše bylo supr je vidět i na fotkách :-) Přihlašovací jméno je "visnovka" heslo "2015"

IVANČENA

24.- 25. dubna 2015

Naše dobrodružství pro šest statečných začalo v v pátek 24.4.2015 v 18 hodin. Odpadlíci zůstali doma ve svých postelích a my se vydali na Ivančenu s batohy plnými jídla a oblečení... Cesta byla strmá, místy i náročna, ale podařilo se nám být nahoře již okolo půl deváté. Cestou jsme se kochali západem slunce...

Utábořili jsme se, navečeřeli, pochutnali si na horké čokoládě a vydali se na kutě. Důvod byl jasný - ráno bude budíček ve čtyři a vyrážíme na Lysou...

Na Ivančeně jsme nebyli sami, byl tam již přípravný tým, který chystal celý ceremoniál na další den :-)

Ve čtyři ráno bylo jasno, hvězdy svítily... Sbalili jsme si jen to nejnutnější a vydali se za tmy, s baterkami na kopec... Během půlhodiny již bylo šero a baterek nebylo třeba. 5:32 se vyhoupla z mraků žhavá koule, následovalo pár minut, kdy jsme vychutnávali zrození nového dne... A už za dvacet minut sluníčko vysílalo teplé paprsky a rozehřívalo naše zkřehlé schránky.

Při sestupu jsme se zašli podívat také na pomník letce, který v 70.letech tragicky v těch místech zahynul, nabrali vodu ze studánky, abychom mohli opět vychutnávat horkou čokoládu (přepila se nám :-D).

Na Ivančeně jsme byli u slavnostního věšení vlajky, málem také v televizi v dobrém ránu (nebýt techniky, která zklamala, mohli jsme být slavní...), poté na mši svaté s otcem biskupem (se spoustou dalších skautů - z Tábora, Mikulovic, Polska a jiných končin).

Při poledním ceremoniálu nás pozdravil a povzbudil k další činnosti v duchu sv. Jiřího náčelník Marek Baláš, otec biskup či dva členové 30. ostravského oddílu, kteří založili tradici výstupu na Ivančenu před 69. lety, protože právě jejich kamarádi a skautští vedoucí byli popraveni pro svou oddanost naší vlasti.

Cesta dolů byla záležitostí zemské přitažlivosti, moc sil navíc nám již nezůstalo... Našli jsme ještě jednu studánku poblíž Ivančeny a také novou cestu do Krásné. Unaveni jsme složili svá těla na lavičky na zastávce, abychom načerpali síly na nejobtížnější úsek našeho putování - cestu plným autobusem domů...

Byla to úžasná akce, která nás všechny obohatila. Snad jen přání, aby se nás příště sešlo více.

A pro inspiraci se koukněte na fotky, ovšem musíte znát přihlašovací jméno a heslo - je to jednoduché, prostě "borci".

DESKOHRANÍ

12. dubna 2015, 14:00 - 19:00

Odpoledne v zajetí deskových her, plné dobrodružných příběhů, napětí, zvratů, zklamání i radosti z vítězství. Tak takové bylo naše první deskohraní ve velkém sále Lidového domu.

KREAT

27. - 29. března 2015

V  pátek 27.3. jsme se sešli na nádraží a vydali se vstříc kreativnímu tvoření v Kopřivnici. Maratón začal přesně v šest večer a během 24 hodin jsme si stihli vyrobit: jmenovky, i netradiční podpis, ozdobit květináč a zasadit do něj semínka, vyrobit ozdobný závěs, pavouka, ptáčka a hadici a k tomu si zasportovat na místním sportovišti a zahrát pár společných her... A ještě máme asi 16 hodin před sebou... :-)

JARNÍ VÝPRAVA

21. března 2015

V sobotu 21.3. jsme se vydali společně na výlet. Ráno jsme se sešli na vlakovém nádraží a jeli jsme do Pržna. Poté jsme se vydali na Metylovickou hůrku. Cestou jsme si užili spoustu legrace. Počítali jsme turistické značky, hledali a poznávali různé zvířata, nebo třeba hráli nálet, bombu a hraničáře. Když jsme dosáhli vrcholu, našli jsme si příjemné místo na louce, kde jsme se nasvačili. Následovalo stavění stanů, popřípadě přístřešku. U toho jsme se hodně nasmáli. Taky jsme museli rozdělat oheň a uvařit gulášovou polévku. Kluci ze skupinky Mloků se ukázali jako nejlepší kuchaři. Na louce jsme si taky zahráli pár her a pak jsme vyrazili na cestu domů.

Bobři

A fotograf akce (Lucka) pořídila pár snímků, pro shlédnutí je nutno zadat jméno a heslo "Lucka"....

SNĚHURKA A SEDM TRPASLÍKŮ - balet

22. února 2015, 14:15 - 19:30

Den sesterství jsme oslavily  v divadle - krásnou podívanou na balet Sněhurka a sedm trpaslíků. Ačkoliv se organizace neobešla bez několika zmatků, představení se nám moc líbilo.

ZIMNÍ VÝPRAVA

24. ledna 2015, 08:15 - 17:30

A opravdu to vyšlo - byla to opravdu zimní výprava i se sněhem. Bylo nás moc a pro přiblížení atmosféry máme pár fotek. A o tom, jak bylo se můžeme dozvědět z pochodového filmu od Aničky a nebo od Elišky.

ZADÁNO PRO DÁMY

7. -9. listopadu 2014

Podzimní víkendovka pro holky na téma ,,kuchtění, vaření, servírování....“ se konala  7. -9. listopadu na faře v Rychalticích.

Pátek: … Přijely jsme na faru a první, co jsme udělaly bylo, že jsme si sundaly boty, popovídaly si, ale pak nás Markéta zavolala, ať si jdeme pro zavazadla...tak jsme se zase obuly a šly k autu přinést si svoje ,,bágly“ a potraviny na sobotní kuchtění. Když jsme to všechno úspěšně zvládly, rozběhly jsme se po schodech nahoru do pokojů (tygřice si samozřejmě zabraly ten větší ze dvou pokojů). Hrály jsme ještě nějaké hry a měly večeři, kterou nám vedoucí připravily. Jakmile jsme to všechno snědly a dohrály, následovala modlitba s večerkou a šly jsme spát (povídat si ...ale pssst).

Sobota: Sobota byla zaměřená hlavně na vaření a připravování pokrmů, ale také jsme si zahrály spoustu hezkých her. Teď zpátky k vaření, kterého se zúčastnily Tygřice, Neonky (starší Veverky) a mladší Veverky společně s Netopýrkama. Snídani měly na starost mladší Veverky s Netopýrkama, takže jsme se probudily, umyly a už byla na stole snídaně s názvem MIX MUX:
1. chlebíková mňamka
2. kukuřičné překvapení
3. perníková chaloupka
4. marmelouš

Oběd byl svěřen do rukou nás (Tygřic), které jsme připravily čtyřchodové meny:
1. omeleta s podzimním salátem
2. písmenková polévka
3. tygří maso s bramborovým salátem
4. šmoulí nebe

Večeři nám přichystaly Neonky. Neonky připravily zase úplně něco jiného. Špagety s boloňskou omáčkou a sladké překvapení.
Večer jsme se pomodlily, zazpívaly večerku a šly spát.

Neděle: Hned, jak jsme ráno vstaly, oblékly jsme se a šly do rychaltického kostela na mši svatou, po které jsme si šly sbalit věci a chystaly jsme  se na výlet. Po snídani jsme si dobalily věci, naložily je do auta, vzaly jsme si batohy, ve kterých byly věci na výlet a vyrazily jsme. Po dlouhé cestě přes chatu ,,Barborku“ jsme se konečně dostaly do Chlebovic ke kostelu, kde si nás vyzvedli rodiče.

Víkendovku jsme si mooc užily a určitě se budeme těšit na další.....

Anežka

I tentokrát jsme pořídily pár snímků (Katka a Markéta), pro shlédnutí je nutno zadat jméno a heslo "dámy"....

MŠE SV. ZA ZEMŘELÉ SKAUTY V OSTRAVĚ

3. listopadu 2014, 17:00 - 20:00

Také letos jsme vyrazili do Ostravy na společnou mši s ostatními skauty a otcem biskupem do kostela sv. Václava na společnou mši svatou za naše zemřelé bratry a sestry. Jsme rádi, že jsme se mohli zapojit. A kdo? Dan, Katka, Anežka, Katka, Eliška, Anička, Radka, Anička, Blesk a Markéta.

ŘÍJNOVÁ ODRA VS. BEČVA

12. října 2014, 8:00 - 18:30

Slunečné počasí v říjnu nás inspirovalo sjet si ještě letos nějakou řeku... Volba byla jednoduchá - Odra a k tomu návštěva záchranné stanice v Bartošovicích. Vody i zájemců bylo dost.. v sobotu večer, už ale po slunečném týdnu byla situace jiná - vody bylo málo, zájemců stále dost. Inu, vytáhli jsme záložní plán z rukávu a vyrazili do Hustopečí nad Bečvou. Cestou jsme navštívili v Palačově pekárnu frgálů, smlsli si a uháněli zase dál...
Konečně jsme byli na místě a začali se chystat na vodu, bylo to nekonečné... ještě společná fotka a už - první pádlo bylo smočeno v řece Bečvě! Nádhera! Sjeli jsme ji až do Teplic nad Bečvou (10 km) a byli tak nadšení, že jsme chtěli další den vyrazit znovu...
Ani tentokrát jsme nezapomněli dokumentovat (Šerif i Blesk), tak zavzpomínejte v klidu večer doma se svými rodiči či kamarády, je nutno jméno a heslo "voda"....
Jo a "ahoj" a sejdeme se na vodě zase příští rok v květnu ;-)

RODINNÉ PODZIMNÍ ODPOLEDNE NA JÍZDÁRNĚ

5. října 2014, 15:00 - 18:00

Sešli jsme se v areálu Jezdeckého klubu ve Sviadnově (pod kopcem Štandlu), Tygřice, Panteři a Bobři nachystali pro ostatní soutěžní disciplíny, které byly rozsety v příjemném prostředí Štandlu a bylo je možné plnit téměř až do 17 hodin. Kdo "to měl za sebou" mohl zkoušet štěstí v poutění draků či opékání párků. Sluníčko nás hřálo ve tvářích, větřích či spíše jen lehký vánek si tu a tam pohrával s našimi draky..
Příjemná atmosféra se přenesla na všechny účastníky (jen soutěžících dětí bylo 45, dohromady nás mohlo být kolem stovky).
Doufáme, že se všem akce líbila, setkali se svými kamarády či poznali nové a přijdou také na příští ročník. Pár fotek pro připomínku....

KŘÍŽEM KRÁŽEM REPUBLIKOU

27.září 2014, 00:00

Bobři se zapojili do celostátní soutěže v cestování vlakem. A jak to dopadlo se dozvíme zde ;-). Z téměř 90 týmů jsme byli 50. Bylo to náročné, poučné, hodně jsme viděli nejen v Prácheňském muzeu a projeli 1100 km po železnici. A příště třeba budem lepší. :-)

VÝPRAVA PRO HOLKY Z HUKVALD DO FRENŠTÁTU

20.září 2014, 09:00

Také se světluškami jsme vyrazili ven. Tentokrát z Hukvald do Frenštátu a hned ze startu jsme si daly 13 km. Vše, co jsme viděly a zažily se nedá slovy popsat. Proto přikládáme pár obrázků ;-). Asi nejmilejším společníkem na celém výletě nám bylo klíště, které po nás putovalo...

PÁNSKÁ VÍKENDOVKA SVIADNOVSKÝCH KLUKŮ

19.září - 21. září 2014, 00:00

Poprvé vyrazili sviadnovští kluci na vlastní pánskou víkendovku :-) A jak to probíhalo den po dni můžete zjistit z níže přiloženého zápisu očitého svědka všech událostí...

BRIGÁDA V HANGÁRU

6.září 2014, 00:00

Bobři se zapojili také do úklidu kolem hangáru. Podařilo se nám nejen odstranit téměř všechny odpady, které tam přinesl čas, ale také natřít vrata. Věříme, že další rok se povede další prospěšný kousek :-) A jak to probíhalo?

VODÁCKÁ SCHŮZKA NA OLEŠNÉ

18.září 2014, 16:00

Nový školní rok jsme zahájili s Tygřicemi a Pantery na Olešné ;-)

Počasí nám přálo, bylo nám spolu hrozně fajn a důkaz je vždy lepší než sliby. Takže - zde.