Co už bylo? Ročník 2016/2017

V této záložce naleznete informace o některých již proběhlých akcích. Budoucí akce najdete v záložce "co nás čeká".

PŘÍMĚSTSKÝ TÁBOR PRO NEJMENŠÍ

24. - 27. srpna 2017

Tábor s pestrými zážitky jak má být.

Ochutnat atmosféru můžete při prohlížení fotek od nás všech :-) s heslem "sviadnov".

ORLICE - VODÁCKÁ VÝPRAVA

18. - 20. srpna 2017

Teplé léto příliš nepřálo vodáckým zálibám, proto jsme vyrazili do Čech na řeku Orlici. Bylo nás 10 - Myška, Sáček, Aňa, Tatranka, Eli, Lucka, Honza, Kuba, Šerif a Markéta.
Vyrazili jsme v pátek, naší první zastávkou byl Svatý Kopeček, kde právě probíhalo celostátní setkání mládeže. Aniž jsme se stihli potkat s Anežkou, pokračovali jsme dále - na Moravičanská jezera, svlažili svá těla a vyrazili do Dolního Újezdu - zde jsme složili svá unavená těla (ovšem ještě předtím nás krásně naladila skupina Spirituál Kvintet na country festivalu).
Ráno nás čekala ještě asi hodina cesty autem do Týniště, kde jsme konečně nafoukali lodě a vydali se "na vodu". Trasa, kterou jsme zvládli je vidět tady. Stav vody - Týniště cca 61 cm, 5m3/s. Trvalo nám to tak akorát, abychom mohli navštívit večerní mši v Třebechovicích, doplnit zásoby vody, uvařit si večeři a "rozbalit tábor".
Nedělní ráno nás pěkně zaskočilo svým příchodem. Den jsme zahájili v Třebechovickém muzeu betlémů - viděli jsme unikátní pohyblivý betlém Josefa Probošta z 19. století. Pak jsme se přesunuli na zámek Častolovice, který jsme si prohlédli uvnitř i venku (přilehlé zahrady a minimuzeum).
A pak - chvíli trvalo přemluvit svá unavená těla, ale vydali jsme se znovu na vodu - tentokrát na Divokou Orlici z Kostelce nad Orlicí do Čestic. Zde bylo třeba již trošku přemýšlet, jak objet který strom či mělčinu, ale měli jsme natrénováno z předchozího dne :-). Stav vody 23 cm v Kostelci (cca 3 m3/s)
No a všechno má svůj konec.. i náš výlet... zakončili jsme jej společně v Koclířově.
Ochutnat atmosféru můžete při prohlížení fotek od Šerifa a Markéty.

ODRA - SJÍŽDĚNÍ ŘEKY

30. červenec 2017

Vyjeli jsme si na našich lodičkách sjet řeku Odru. Začali jsme v Koblově a skončili v Zabelków. Počasí bylo luxusní, vody jakž takž dost (průtok asi 11,5 m3, vodočet v Bohumíně 83 cm). Projetá trasa, fotky od Šerifa a Markéty.

SLAVÍME SPOLEČNĚ - ALIAS DĚTSKÝ DEN

28. červenec 2017

V našem městě to žije i o prázdninách - pomáhali jsme Charitě s přípravou dětského dne, naše disciplína se jmenovala "Zámek". Fotky od Šerifa a z Charity.
Převzato z webu www.charitafm.cz:
Akce „Slavíme spolu“ navázala na již tradiční dětský den, který Charita Frýdek-Místek každoročně pro děti připravuje. Děti se seznámili zábavnou formou s charitními středisky a také s historií města Frýdek-Místek. Město letos oslavuje 750 let a u této příležitosti se děti mohly seznámit s jeho historií. Navštívily zámek, kde se seznámili s historickými fotografiemi města a mohli tak zkusit rozpoznat místa, které dnes už ve městě nenajdou. Dále si prošly základním výcvikem vojáka v Czajankových kasárnách, staly se tiskařem v Richterově tiskárně, navštívily ZOO park, zábavnou formou se seznámily s Milošem Macourkem a napsaly a nakreslily vzkaz městu i Charitě na velký banner. Tento banner předá Charita ve středu zastupitelům města. Děti se také na chvíli staly zaměstnanci Charity a pomohli s nákupem jako pečovatelé, ošetřovali maminky a tatínky i sebe navzájem a na chvíli se tak byly na chvíli ošetřovateli. Staly se „Rebeláky“ z Terénní služby Rebel i „Nezbeďáky“ z klubu Nezbeda. Akce ukončila pohádka O Statečných kůzlátkách v podání divadla Tety Chechtalíny, kterou děti shlédly v divadélku Sokolík. Počasí této venkovní akci přálo a tak si děti akci užily. Na každého čekaly odměny a tak všichni odcházeli spokojení a plní krásných dojmů.

foto foto

Strážce časů, Štecovka 2017

17.červenec 2017, 14:00

Letošní skautský stanový tábor byl určen pro celé naše středisko (kromě benjamínků). Skauti a skautky byli na táboře již od soboty 1.7. a podíleli se na stavbě tábora. Tématicky začal tábor nedělí 2.7., kdy jsme se na Štecovce sešli všichni.
0.den

SOBOTA - STAVĚČKA I.
01.07.2017
Odjíždíme na tábor, cestujeme autem, vlakem, pěšky. Celý den stavíme stany, stožár, kopeme jámy, čistíme příchodovou cestu, vymetáme pavučiny z kuchyně, myjeme nádobí... Jednoduše, zabydlujeme se.

1.den

NEDĚLE - STAVĚČKA II.
02.07.2017
Dnešní sváteční den jsme začali v kostele - ti mladší ještě v Místku, odkud se společně vydali vlakem na tábořiště. Odpoledne jsme se všichni sešli u stožáru a dohromady vyluštili záhadnou šifru, která se skládala z pěti dopisů a zahájila hledání stroje času.

2.den

PONDĚLÍ - ENIGMA
03.07.2017
Dnešní den nás provázely šifry... Pěkně nám zamotaly hlavu :-)

3.den

ÚTERÝ - NEŠTOVICE
04.07.2017
Zachraňte Zemi před pravými neštovicemi! Je třeba najít deset nakažených a zajistit, aby se dále neštovice nešířily.

4.den

STŘEDA - HLAHOLICE
05.07.2017
Stroj času nás přenesl do roku 863... Hrozí, že Hlaholice nebude donesena na Moravu. Jsme rozhodnuti udělat vše pro to, abychom to změnili!

5.den

ČTVRTEK - PODSADY
06.07.2017
Probudili jsme se do roku 1913, skauting je ještě v plenkách... Nicméně, přišli jsme na to, že je lepší spát v podsadových stanech než v kopulích na studené a vlhké zemi... Pustili jsme se tedy do výroby nových podsadových stanů.

6.den

PÁTEK - PRAVĚK
07.07.2017
Stroj času nás přenesl do pravěku, něco se pokazilo a tehdejší lidé se nenaučili rozdělávat oheň. Naším hlavním úkolem to bylo napravit.

7.den

SOBOTA - SLIBY
08.07.2017
Zůstáváme v současnosti, připravujeme se na skautské, vlčácké a světluškovské sliby. Přijíždí otec Bohouš, Jarka a spousta dalších návštěvníků.

8.den

NEDĚLE - SVATÝ FRANTIŠEK
09.07.2017
Probudili jsme se v roce 1215. Celým dnem nás provází sv. František a sv. Klára.

9.den

PONDĚLÍ - MARATHON
10.07.2017
Jsme v 7. století našeho letopočtu, je potřeba zachránit marathon - zdá se, že běžec zabloudí a sláva marathonu bude ta tam.

10.den

ÚTERÝ - MOŘEPLAVEC FRANCIS DRAKE
11.07.2017
Je 16. století našeho letopočtu. Zdá se, že Anglie nikdy neochutná brambory... pokud se do toho nevloží skauti ze Štecovky...

12.den

STŘEDA - LOUČENÍ
12.07.2017
Balení, ukončení tábora, bourání našich stanů a Pantheonu, úklid tábořiště a odchod z tábořiště na vlak. Jsme všichni unavení, ale plní zážitků a dobrodružství a máme o čem vyprávět svým kamarádům a rodičům.

Fotky od Šerifa jsou k vidění zde.

Rekapitulace proběhlých akcí

24. června 2017

V letošním roce jsme toho prožili mnoho pěkného:
  • začali jsme v lednu tříkrálovou sbírkou
  • pravidelně probíhají brigády v klubovně ve Sviadnově
  • v únoru proběhly skautské sliby Lucky a Kiky
  • v březnu proběhlo lyžování střediska na Opálené
  • v březnu se také uskutečnily družinové výlety
  • v březnu jsme se zúčastnili nočního orientačního běhu kolem řeky Morávky
  • v dubnu jsme se podíleli na organizaci velikonočních dílen
  • v dubnu jsme navštívili Ivančenu - někteří jako jednodenní výlet a jiní v rámci víkendovky na Tatrance
  • v dubnu jsme ZKOLAUDOVALI KLUBOVNU. JUPÍ!!!
  • v květnu jsme pořádali okresní kolo Svojsíkova závodu, více si můžete přečíst zde
  • v červnu se tři skautské družiny zúčastnily krajského kola Svojsíkova závodu
  • v červnu Neonky zakončily své celoroční úsilí o postup do celostátního kola Svojsíkova závodu - umístily se na 3. místě
  • v červnu se celé středisko připravovalo na letní stanový tábor
  • ... a mnoho dalšího během schůzek

SPORTOVNÍ DEN

3. prosince 2016

Ve zdravém těle zdravý duch. V prosinci jsme se sešli (ne sice všichni, ale hlavní je to, že přišli ti, co chtěli:-)) v tělocvině a zahráli si spoustu prima her, které pro nás připravil Borůvka.

DRUŽINOVKA NEONEK

26.-27. listopadu 2016

Sešly jsme se v sobotu odpoledne, abychom se pokusily sestrojit katapult, upéct pizzu podle zadaných podmínek a společně sdílet své zážitky.

ORIENTAČNÍ BĚH BAŠKA

26. listopadu 2016

Opět jsme se účastnili orienťáckého závodu - již podruhé tento podzim. Tentkrát šlo o jeden z deseti závodů Slezské zimní ligy. Znamenalo to, že se jí účastnili závodníci z Čech, Polska i Slovenska. Konkurence tedy byla velká, nicméně my si to užívali a běhali sobě si pro radost. A podařilo se nám to, počasí nám přálo, nikdo se neztratil, všichni se krásně zablátili a taky trošku zapotili :-)

Účast z našeho střediska byla velká - 20 lidí (6 vedoucích, 3 skauti a skautky z Místku a 11 vlčat a světlušek a skautů ze Sviadnova). Vše o závodu i fotky si můžete prohlédnout na stránkách Sportovního klubu orientačního běhu F-M ;-)

PLETENÍ ADVENTNÍCH VĚNCŮ

25. listopadu 2016

Společně s farností Místek jsme se připravovali na nastávající adventní čas. Jak? Výrobou adventních věnečků z jedlových větviček.

MŠE SV. ZA ZEMŘELÉ SKAUTY

3. listopadu 2016

Skauti a skautky ze všech koutů našeho kraje zaplnily ve čtvrtek večer kostel sv. Václava v Ostravě. Důvod byl zřejmý - společná mše svatá s otcem biskupem a vzpomínkou na skauty, kteří již nejsou mezi námi a jako bonus setkání s kamarády. A co jsme si odnesli - touhu a chuť být opravdovými skauty a také "solí země". Tak snad se nám bude dařit :-).

ZA POKLADEM HRADU ŠOSTÝNA

21.-23. října 2016

Vlčata a světlušky z našeho střediska vyrazily pomoci najít poklad hradu Šostýn na základě výzvy Ernsta Šedého... A jak to vše dopadlo? Snad se již brzy dozvíme od samotných účastníků expedice :-)

ORIENTAČNÍ BĚH BAŠKA

8. října 2016

Velice rádi se necháváme pozvat na závody v orientačním běhu v okolí. Tentokrát to bylo do Bašky. Běh neměl pevně danou trasu, mohli jsme si vybrat, které kontroly navštívíme. Důležitý byl nasbíraný počet bodů a pak už rozhodoval jen čas. Účast z našeho střediska byla velká - 15 lidí. Výsledky si můžete prohlédnout na stránkách Sportovního klubu orientačního běhu F-M. Obsadili jsme ve dvojičkách první místo, v jednotlivcích třetí místo ve dvou kategoriích. Byla to pro všechny prima zábava - což dokazují i fotografie, ale víme také, že do příště máme ještě co vylepšit ;-)

BESKYSKÝ PUCHÝŘ

30. září - 2. října 2016

Puťáček po Beskydech se opravdu vydařil. Sluníčko nám svítilo do zad po cestě, v noci nás hlídaly hvězdy na obloze. Teplota byla opravdu příjemná. Ušli jsme cca 30 km s převýšením 1000 m, někteří dokonce 11 km naboso, zažili kopu srandy, romantiky a užili si kamarádství. A těšíme se na další výpravu, poněvadž puchýřů bylo prabídně málo ;-)

Zážitky shrnuje pár fotek od Neonek a Rysů a pár od Davida :-)

VÝLET PRO VLČATA A SVĚTLUŠKY - HLEDEJ CESTU KOLEM FRÝDKU

24. září 2016

Světlušky a vlčata z našeho střediska uvítalo krásné podzimní ráno. Sešli jsme se všichni u Hospice ve Frýdku. V „plné polní“ nastoupily družiny  - Mloci, Netopýrky, Lvíčata a Veverky a vedoucí – Lenka, Lucka Lut., Anička, Martina, Mates a Honza.

Veverky jsou bystré holky, vymyslely společně s jejich vedoucí Luckou příběh k výletu i jednotlivé úkoly, donesly si pomůcky ke stanovištím, truhlu pro poklad, no prostě vše super! Natálka a Adélka z Veverek zasvětily ostatní družiny do příběhu: „Království zábavy bylo uzavřeno, protože do království přiletěly čarodějnice. Teď už odletěly, ale zanechaly velké škody. Vaším úkolem je přejít překážky a dostat se do království…“ Natálka měla vždy průvodní slovo ke každému stanovišti. Ostatní Veverky s Luckou a Martinou vyrazily nejdříve a začaly značit cestu fáborky. 1. stanoviště bylo na Zátiší, „na kopečku nad Frýdkem“ – procházení pavučinou – pozor na pavouka. 2. stanoviště bylo v lesíku, kde byla „poznávačka“ zvířátek z pexesa. Dále jsme míjeli frýdecký Hrad a vydali se zase do lesa směrem na Sedliště. Na 3. Stanovišti nachystaly Veverky slalom kolem stromů, družiny obíhaly překážky na čas. Potom vedla trasa do kopce kolem nově postavených domů, přes pole až pod Bezručovou vyhlídku. Dále jsme potom scházeli dolů a u cedule „konec Sedliště“ bylo další stanoviště – sbírání lístečků podle barev. Ke kapli v Hájku jsme šli velkým obloukem přes louku, kde byly další stanoviště – zpívání písničky, běž za ruku ve dvojici a rozvazování a poznávání uzlů. A blížil se závěr – hledání pokladu. Vůbec nebylo jednoduché ho najít, nejdříve zachránci království museli najít překupníka, který jim dal klíč od truhly, potom hledali ještě obchodníka, který jim ukázal směr, kde mají hledat truhlu s pokladem. Hledali, hledali dost dlouho, ale nakonec byl poklad nalezen – sladká odměna pro všechny :-)

Nezapomněli jsme ani na Veverky, pro ně byly připraveny otázky „z cesty“ na body, vysoutěžily si i malé ceny. A potom měly najít svůj poklad, nejdříve však musely vyluštit dopis s morseovkou, aby věděly, kde poklad najít.

Po posilnění u kaple v Hájku jsme se vydali do Sviadnova na akci, na kterou jsme se moc těšili. Z Hájku jsme se kousek svezli do Frýdku, ale potom jsme zase nasadili “rychlý krok“ zkratkou přes válcovenské schody rovnou do Sviadnova ke kostelu. Přesně v 15 h jsme stáli před kostelem a Ondra Kl. zde uhádl, že jsme celkem od rána ušli 11 km. Jsme dobří!!:)

Potom už nás čekaly perfektní atrakce na akci „Bubeníček pro Junák“ - krásný historický dřevěný kolotoč, skákání v „sedácích“ na obrovských žíněnkách, lukostřelba, házení „do Balůa“ a ke všemu hrála cimbálová muzika a pohoštění, které se prodávalo, bylo úplně skvělé, mňam! A ještě ke všemu přišel kouzelník. Výtěžek z celé akce je na naši budoucí klubovnu ve Sviadnově, už se na ni moc těšíme!

Martina

PS. Pár fotek máme taky :-)

NEONKY ÚTOČÍ NA PRAHU

2.-4. září 2016

Družina Neonek navštívila Prahu! Zatím máte možnost nahlédnout do fotek, později ještě přidáme pár zážitků navrch :-)

Rekapitulace pěkně po pořádku... Sjely jsme se auty na vlakové nádraží na Stodolní, žlutým vlakem dorazily do Prahy na hlavní nádraží a naše první kroky směřovaly na Žižkov, kde jsme bydlely. Odložily jsme těžká zavazadla a vyrazily do Senátu, Valdštejnských zahrad, chrám sv. Mikuláše, Karlův most. Tam jsme zjistily, že čas neúprosně běží... Nastal čas hodit se do gala (jak se nám to podařilo, posuďte sami) a vydat se do Národního divadla na balet Rusalka.

V sobotu nás Rakovnický rychlík zavezl na Karlštejn, následovala prohlídka hradu a pak malý výlet k zatopenému vápencovému lomu Malá Amerika. Cestou zpátky jsme udělali malou zastávku v muzeu betlémů a k nákupům suvenýrů a dárečků pro naše nejbližší. Zpět už jsme jely moderním vlakem, na Smíchově vystoupily a přesunuly se pod Vyšehrad. Tam se zrovna odehrávaly korunovační slavnosti, v bazilice sv. Petra a Pavla byla mše, proto jsme mohly jen tak nakouknout a pak se projít po Slavíně. Našly jsme i hrob A. B. Svojsíka. Skauti v Praze chovají u klubovny ovečky - velice rády jsme si odpočinuly na pozemku u klubovny. Po večeři nás čekala noční procházka Prahou - od Pražského hradu přes Karlův most na Staroměstské náměstí k radnici s orlojem. Naše procházka končila na Václavském náměstí a zanedlouho celý den v našich spacácích...

V neděli jsme jely na mši sv. do kostela P. Marie Vítězné, kde se nalézá Pražské jezulátko. Odtud je to jen kousek na lanovku na Petřín, Petřínskou rozhlednu a do zrcadlového bludiště. Do klubovny jsme se vracely přes zahradu Kinských, kde jsme našli jezírka, vodopády i letohrádek Kinských. Čas byl neúprosný - odjezd byl blíž a blíž. Jen vyzvednout zavazadla, na tramvajku a hupsnout do vlaku, který nás unášel zpátky na Moravu (a nakonec některé až do Havířova...). Ale vše dobře dopadlo a s rodiči jsme se všechny šťastně shledaly.